معرفی مبلمان شهری
نوشته شده توسط : محمد

 اصطلاح مبلمان شهری در صنعت شهرسازی به کار برده می شود. منظور از مبلمان شهری چیست ؟ لازم است هر شهری برای رفاه ساکنانش مجهز به تجهیزات و اسباب خاصی شود. با استفاده از این اسباب و وسایل محیط برای انجام فعالیت های روزانه و شبانه ی شهروندان آماده می شود. تجهیزات مبلمان شهری علاوه بر افزایش امکانات در سطح شهر باعث زیباسازی محیط پیرامون ما می شود.
تعریف مبلمان شهری
مبلمان شهری به مجموعه ای از اشیا و تجهیزات گفته می‌شود، که در فضاهای عمومی شهری نصب می‌شود و برای استفاده عمومی قرار میگیرد. این مبلمان ‌های شهری شامل صندلی ‌ها، میز ها، زباله‌دان ‌ها، بناهای شهری و دیگر اشیاء هستند که در مکان های عمومی شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف از نصب مبلمان شهری ، تسهیل و تسریع فعالیت ‌های شهروندان در فضاهای عمومی، افزایش زیبایی و جذابیت شهر و بهبود کیفیت زندگی شهروندان است. اگر قصد آشنایی قیمت سطل زباله پارکی را دارید در تفریح سازان با ما همراه باشید.

مبلمان شهری چیست
در صنعت شهرسازی، سعی می شود که با در نظر گرفتن فرهنگ شهروندان و هویت آن ها، زیبا سازی انجام بگیرد. مسئولان شهری با استفاده از تجهیزاتی مانند: نیمکت های شهری، ایستگاه اتوبوس و وسایل ورزشی پارکی، شهر را برای زندگی راحت آماده می کنند. همچنین مسئولان و برنامه ریزان شهری با استفاده از تجهیزات روشنایی و نورپردازی سعی می کنند که احساس آرامش را در مردم ایجاد کنند. مبلمان شهری اصولا یک مقوله گسترده برای مطالعه و طراحی و پیاده‌سازی اسباب و لوازم رفاهی و زیباسازی شهر است. در ادامه به تعریف و نحوه خرید مبلمان و تجهیزات شهری خواهیم پرداخت و مثال‌هایی را در این باره ارائه خواهیم کرد.

در واقع در صورتی که بخواهیم به صورت مختصر و مفید، تعریف مبلمان شهری را برای شما بیان کنیم، می توانیم بگوییم مبلمان شهری عبارت است از تمامی وسایل و ابزار مورد نیاز برای هر شهر، که توسط شهرداری و سایر نهادهای این شهر به منظور تجهیز مکان های عمومی و برای آسایش و رفاه حال شهروندان و همچنین زیبایی شهر نصب می شود.

حال با خود فکر کنید که این تعریف مبلمان شهری چه موارد متعددی از یک نیمکت بتنی پارکی گرفته تا صندلی های بتنی و فلزی و مواردی از این دست را می تواند شامل باشد. در ادامه مطلب انواع مبلمان شهری با دسته بندی های آن برای شما بیان می شود. حال که به جواب سوال ” مبلمان شهری چیست ؟ ” آشنا شدید، در ادامه انواع مبلمان شهری معرفی می شود.





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: